ela-aa

Alla inlägg under april 2011

Av elin norberg - 28 april 2011 22:53

har haft en sjukt tråkig dag, har inte gjort nånting över huvud taget faktiskt.. har typ legat i sängen och soffan hela dan. Imorgon blir det annat dock, ska upp i tid, för att äta, duscha, fixa mig, tvätta och packa och sånt. Åker till S imorgon och stannar där över helgen och vi har planerat en lite picknick/majbrasa och så :) Ska även träffa storasyster och T som kommer en sväng från umeå också.


Ska fortsätta titta på Death Race nu och sedan kanske några avsnitt av vänner, sedan kanske sova i tid?

Av elin norberg - 27 april 2011 21:36

åh, huvudvärk igen!


har haft en riktigt trevlig dag faktiskt, dock inte felfri men, man kan inte begära hur mycket som helst heller.

klev upp vid halv elva, åt frukost och sedan gjorde jag mig ordning och strax före tolv gick jag, mamma och lillasyster ner på stan för att träffa mammas kompis och ta en fika och så.
Så efter ett besök på banken, Ullas och hos svärmor på jobbet så gick vi och fikade. Efter det gick vi på apoteket, intersport och nordlanders. Fick även ett väldigt givande samtal där ;) På apoteket inhandla jag (med mammas kort) lite grejer. Kommer bilder nedan. Annars så är lönen (som kom för en vecka sedan) slut redan, drygt.. Men har ju varit duktig och krattat så det kommer lite klirr i kassan om några veckor ;)


    
detta + skavsårsplåster fick följa med från apoteket, så ska snart gå och tvätta ansiktet och smörja och greja :)


Har även starka funderingar på att klippa håret kort - igen. Dock är dom många som säger att jag "har ju fått så långt hår nu" och att det "är ju så fint nu". Men det är inte sant, det är inte fint alls. Jätteslitet och hemskt är det faktiskt. Men jag funderar på att hålla mig fram tills att studentbalen är över, då ska jag på riktigt överväga att klippa av mig det, och dessutom bleka det. För jag föddes blond och har efter alla dessa år faktiskt insett att jag ska nog vara blond också. (Tills jag väl blivit blond, för då är det nog tänkt att jag skulle ha blivit brunett eller kanske rödtott)


         
Önskar jag vågade klippa något i stil med Rihannas ursnygga frisyr, men känns som att det lär bli lite mer safe och köra en något längre frisyr, kanske klippa fram ena örat och så bara. Jaja, det tåls att fundera på ;)


Nu blev det ett långt inlägg, hade faktiskt tänkt skriva en del om några framtida tatueringar också, men det får isf bli ett framtida inlägg :)

Av elin norberg - 24 april 2011 11:17

en helt underbar dag idag!
fick dock ligga och kämpa som vanligt på morgonen för att slippa kliva upp direkt då solen går upp. den kommer nämligen in rakt mellan mina rullgardiner.

Klev iaf upp klockan 10 och åt frukost och nu har jag nyss varit ute en sväng med lillasyster och fotat lite, nu ska jag plocka ihop på rummet och hoppas på att S kommer idag, inte träffat honom på en vecka :(

kommer nog komma upp en hög med bilder här inom en snar framtid, vet dock inte riktigt när :)

Av elin norberg - 23 april 2011 22:56

I onsdags hade jag sista dagen på praktiken och det var även den dagen som lönen kom. Lite sådär från min sida, då jag hade planerat att faktiskt spara denna månaden och så.. Gick ju dock inte då jag var i en stad där det faktiskt finns affärer. Så det blev en bikini, 2 linnen och hårnålar.
Från den underbara personalen på Sliperiet fick jag och moa varsin tshirt, varsitt nyckelband och varsin biobiljett också :)
    
 i torsdags så låg jag bara hemma och slappade, gjorde absolut ingenitng på hela dagen.. Fick iofs träffa lilla bebiskusinen, hon blir bara sötare och sötare!
På fredan däremot blev det en tripp till birsta där det blev tre par skor och lite godis och sånt, sedan ett stopp i härnösand där det blev ett par skor till. Inte illa alls tycker jag :)

 

Av elin norberg - 23 april 2011 22:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av elin norberg - 7 april 2011 21:53

jaha, då var man inne på sista veckan som "ledig" då.
har ju bara haft några lektioner i veckan nu dom senaste tre veckorna, och imorgon är det sista dagen det är så.
har ju bara haft teckenspråk två ggr i veckan och körkortsteori en gång för det var tydligen sista gången.
så på måndag drar vi till övik på praktik i två veckor då, ska bli rätt skönt att komma från kramfors, men känns som att det kan bli ganska drygt att pendla också, men men.


drar till samuel efter skolan imorgon och blir hos honom hela helgen :)
ska hjälpa honom med hans PA, och så..


over n out.

Ovido - Quiz & Flashcards